eline-in-ethiopie.reismee.nl

Even een klein kort berichtje

Hallo hallo,

We zijn vandaag even naar de universiteit van Bahir Dar gereisd om een goedkeuringsbrief van het hoofd van de universiteit te krijgen en hebben hier zowaar eventjes internet!

Gisteren mochten we nog lekker een dagje rust houden van Aynalem en dat hebben we dus ook zeker gedaan. Ten eerste lekker lang geslapen om alle slaap in te halen die we nog te kort kwamen. Toen we eenmaal wakker waren stond er een ontbijtje voor ons klaar.
Ze eten hier veel en warm, dus ook 's ochtends stond er een grote pan met pasta voor ons klaar. Jullie hoeven dus ook echt niet bang te zijn dat we omkomen van de honger hier! Daar zorgen ze hier wel voor! :P

Verder hebben we de hele dag een beetje rustig aan gedaan, wat gelezen en wat gekletst. En om een uurtje of 5 vroeg Aynalem of we nog even weg wilden. Natuurlijk wilden we wel wat zien! Dus we zijn voor het eerst in een Bajaj (ik denk dat je het zo schrijft) (het is een soort tuk tuk) gestapt en deze bajaj heeft ons naar Lake Tana gereden.Daar was een super leuk tentje waar we wat gedronken hebben en, jawel, een cheeseburger hebben gegeten!! Het uitzicht was echt prachtig! Helemaal toen het een beetje begon te schemeren!

Eenmaal weer thuis, alle pillen weer geslikt te hebben, hebben we zelfs nog... Geloof het of niet.. Tv gekeken! Ze hebben hier echt mega veel kanalen en we hebben dus gisteravond gezellig Step Up 2 gekeken! Ook hebben we nog even gepraat over vandaag, want zoals Aynalem toen vertelde zouden we vandaag vroeg eruit gaan en naar de school gaan.. Dachten we..

Dag 4:
Vanmorgen vroeg om half 7 ging dus onze wekker. Het was behoorlijk vroeg, de haan kraaide nog een keer of twintig en wij maakten ons klaar voor een spannende dag.

Eenmaal uit bed en in de woonkamer was er niemand te vinden.. Geen ontbijt, geen Aynalem.. Dus we hebben maar liggen wachten op onze kamer tot we wat hoorden..
Na een half uurtje denk ik zijn we richting de woonkamer gegaan en konden we toch inderdaad ontbijten. Weer met een lekker bord pasta en een beetje fruit. Ze hebben hier namelijk ook lekker veel fruit.
Na het ontbijt vertrok Aynalem en bleven wij achter.. We hadden geen idee waar ze heen ging, want er word hier niet altijd helemaal met ons gecommuniceerd..
Weer een uurtje ofzo later kwam ze weer terug en heeft ze ons dus meegenomen naar de universiteit!

En wat we verder nog gaan doen vandaag... Geen idee... Ik ben benieuwd!

Tot snel!!! ;)

mirjam

Alles op een rustig tempo dus, rustig aan. Xxx

annemiek

Ja zo gaat dat in dit soort landen geen haast en de tijd die je afspreekt, ach dat moet je niet al te serieus nemen. Zal even wennen zijn.