eline-in-ethiopie.reismee.nl

Alweer een weekje hier..

Onze ochtend ging dus ietsje minder soepel dan de bedoeling was en hierdoor waren we allebei al een beetje geirriteerd. Gelukkig maakte de aankomst op de school dat al een stuk minder. De kinderen waren namelijk net aan het buitenspelen en keken ons met grote ogen aan. Dit waren dan wel alleen de kinderen uit de gewone klassen en niet de Special Needs klas. Na een heleboel handjes geschud te hebben, hebben we nog even een klein kort gesprekje gehad met de directrice. En daarna zijn we dan echt begonnen in de Special Needs klas. Amber had vanuit Nederland allemaal cadeautjes meegenomen en we hebben een soort bingo gehouden zodat ieder kind een cadeautje zou krijgen. Het was zo ontzettend leuk om te zien hoe de kinderen zo onwijs blij waren met alle cadeautjes! Dat maakte mijn hele dag weer goed! Daarna hebben we nog een stukje van de les gezien. Het was een engelse les over cijfers en verschillende voorwerpen. Het was een hele visuele les met een aantal materialen. Wat natuurlijk hartstikke goed is! Dit verbaasde ons eigenlijk ook wel een klein beetje. Na een ontzettend leuke ochtend werden we opgehaald door onze vaste Bajaj en zijn we naar het hotel gegaan om even te contacten met jullie allemaal! J

Dag 7:

Ook vandaag was het weer vroeg dag voor ons. Om half 7 ging de wekker (half 6 nederlandse tijd) zodat we rond kwart over 8 op de school zouden zijn. Alleen hadden we het een beetje moeilijk vandaag met uit bed komen.. We waren maar net op tijd voor onze leuk Bajaj chauffeur, want hij stond al op de poort te bonken..
Eenmaal weer op de school was de helft van de kinderen er pas. Langzaamaan kwamen er steeds meer kinderen binnen, maar rond een uur of 9 waren ze er pas echt allemaal.
En om 10 over 9 verdwenen de leerkrachten na een korte ochtendgymnastiek naar de eetruimte.. Dit verbaaste ons wel een beetje. Want ze lieten de kinderen zo bij ons en de Koreaanse vrijwilligster achter. Dus wij zijn maar een paar rondjes gaan lopen en de kinderen een beetje gaan helpen en kijken wat ze aan het doen waren. Na een klein uurtje kwamen de leerkrachten weer terug en doken ze bijna meteen weer bovenop de kinderen en werden wij maar een beetje raar aangekeken. Geen idee wat er nu aan de hand, maar we voelden ons niet helemaal gewenst.

Later bleek dat de leerkrachten een ‘meeting’ hadden over alle problemen van de kinderen.
Na ongeveer drie kwartier kwamen de leerkrachten weer terug uit de eetruimte en zaten ze meteen bovenop de kinderen zo’n beetje. Een aantal leerlingen kregen een handvaardigheidsopdracht, maar de rest deed nog niet zo heel veel.
Na het eten en drinken, wat volgens ons nog steeds alleen maar even wat drinken is, gingen ze verder met engelse les. Het ging dit keer over delen van het lichaam. Alle delen werden zo’n twintig keer herhaald en er werden een aantal kinderen naar voren geroepen om te laten zien wat ze wisten. Er waren best al een aantal kinderen die goed wisten hoe of wat. Anderen noemden alles ‘ear’. Hierna zaten we eigenlijk met z’n allen te wachten tot de kinderen opgehaald werden. Gelukkig kwam onze vaste Bajaj aanrijden dus konden wij ook naar huis.

Eenmaal thuis hebben we eindelijk onze haren weer kunnen wassen in de tuin met een emmertje water en nog even lekker in het zonnetje gezeten. Ook hebben we natuurlijk nog even koffie gedronken.

Over de avond verder zet ik er niet echt iets op. Dit is namelijk niet helemaal positief verlopen en voor jullie ook niet leuk om te lezen!

Dag 8:

Vandaag waren we eerst van plan om naar de watervallen te gaan. Alleen mocht dit niet, want het is marktdag en daardoor heel erg druk volgens Aynalem. Dus dan toch maar niet naar de watervallen. En in plaats daarvan zijn we maar weer naar het hotel gegaan om lekker te gaan zwemmen.
Fikreab zou met ons mee gaan dus wij zaten bij de poort te wachten op Fikreab, maar hij was verdwenen. Dus wij zijn bij de poort gaan zitten.. En op een gegeven moment hadden we een hele horde kindjes om ons heen staan. Wat wel heel erg gezellig was! We hebben ze allemaal een sticker gegeven, waar ze natuurlijk onwijs blij mee waren, en na een half uurtje lachen met ze was Fikreab daar! En nu zitten we dan weer lekker bij het hotel en willen we zo meteen wel even zwemmen als het kan!

En hopelijk gaan we morgen toch wel echt de watervallen bezoeken!