eline-in-ethiopie.reismee.nl

En alweer even internet!

Dag 9 (zondag 19 oktober week 2):

Toen het net zondag 19 oktober was schrok ik weer wakker.. Ik hoorde het weer.. En ja hoor weer diezelfde stomme rat bij ons in de kamer.. Terwijl we nu toch echt iedere avond zorgen dat er netjes een soort deurstopper onder de deur ligt is ie toch binnen gekomen..
Na eerst weer een uurtje geluisterd te hebben moesten we toch wel iets ondernemen, want iedereen sliep verder al een tijdje.. En ja die Selfie-stok komt toch echt wel heel goed van pas hier! Na tegen deuren, kasten en bedden getikt te hebben leek het er toch echt op dat we het beest zelf weggejaagd hadden!!
En gelukkig na nog een half uurtje luisteren bleek dat ‘zij’ inderdaad weg was! We hebben dus nog wel een paar uurtjes kunnen slapen, want ja vandaag moesten we er vroeg uit om de naar de watervallen te gaan! Om kwart voor 7 ging de wekker weer en na een snel ontbijtje gingen we op pad met Fikreab en Habte. Eerst met de Bajaj naar de markt, want ook vandaag was er nog een super grote soort vrijmarkt. En vanaf daar zijn we naar een groot plein met allemaal bussen gelopen. Ook dit was heel erg leuk, omdat we vaak natuurlijk alleen maar in een bajaj zitten en over langs rijden.

De bus, tsja, ik weet niet goed wat ik hierover zal vertellen. Het was druk, warm en vol met allemaal mensen met grote tassen.. We hebben gelukkig wel de hele weg lekker kunnen zitten, maar comfortabel was het niet.. De wegen waar de bus namelijk over reed zaten vol met gaten waardoor alles in de bus heen en weer geschud werd. Af en toe leek het zelfs alsof de bus bijna omviel…
Na tien halve hartaanvallen rijker en een uurtje schudden verder waren we dan eindelijk in het dorpje waar we naar de Blue Nile falls konden gaan. Onze bodyguards hebben ons super goed beschermd tegen alle mensen daar :P en hebben ons super naar de watervallen geleid. En wauw wat was dit super mooi! Zo groot had ik het echt niet verwacht!! Wel stonden er echt overal mensen te bedelen en te proberen hun spullen te verkopen, wat op een gegeven moment toch wel een beetje vervelend werd. Naast de watervallen hing ook een hoge brug over de Blue Nile. Dit was toch wel echt behoorlijk hoog… (kijk maar op de foto!) Maar we leven nog en zijn erover geweest!

Hierna zijn we het hele pad weer terug gelopen richting de bus. Dit was echt een best wel behoorlijk end lopen en een klein stukje varen over de Blue Nile. We waren in ieder geval weer helemaal verbaasd hoe groots en mooi dit was, want zoiets hadden we toch ook weer niet helemaal verwacht!

Nu zitten we weer op onze kamer. En iedere keer dat we hier weer zitten en soms gewoon niks te doen hebben moet ik weer aan jullie allemaal thuis denken en moet ik eerlijk bekennen dat ik jullie nu echt al gigantisch mis!!

’s Avonds hebben we verder niet zo heel veel meer gedaan, maar wel heel erg gelachen met Habte!

Dag 10 (maandag 20 oktober week 2)

De allereerste dag dat we op de school aan de slag gaan! Ook dit ging natuurlijk niet helemaal zoals we verwacht hadden. Aangezien de leerkrachten dus dachten dat wij volgende week pas zouden beginnen.. Na een klein ,soort van gesprekje, konden we dan eindelijk wat gaan doen met de kinderen. We zijn begonnen met dat de kinderen zichzelf moesten tekenen. Dit was echt onwijs leuk. Sommigen konden dat natuurlijk beter dan anderen, maar dit maakte gelukkig alles weer een beetje beter. Daarna hebben we memory gespeeld met onze groepjes. Ook dit was erg leuk en duidelijk te zien dat het ene kind wat sterker is dan het andere kind. In ieder geval hebben de kinderen mijn dag weer helemaal goed gemaakt, want ik voelde me echt niet helemaal super.

mam

Wij missen jou ook lieverd! Wat een leuk verhaal weer! En wat een prachtige foto's! Xxx