eline-in-ethiopie.reismee.nl

Wat gaat de tijd snel! (soms)

Dag 14 (vrijdag 24 oktober week 2)
Voor de verandering zijn we vandaag niet de Felege Abay school geweest, hoewel wel eventjes een uurtje, maar daarna hebben we een kijkje genomen op de dovenschool. Dit was echt super interessant en super stil en rustig. Dat wij aankwamen hadden ze net gym/sport. Hier deden ze allerlei spelletjes met een bal. Af en toe gingen ze even met z’n allen in de schaduw zitten om af te koelen. We hebben zelfs een klein beetje gebarentaal geleerd. Het ging wel een beetje snel waardoor ik meer dan de helft niet meer weet. Wel was het goed om te zien dat de structuur en de discipline hier bij de kinderen wel aanwezig was. Het was echt een groot verschil met wat we gewend zijn op de Felege Abay school.
Vanuit de Nederlandse stichting Internationaal lagen er allemaal materialen, waaronder allemaal loombandjes. We hebben op de dovenschool alle kinderen een mooi armbandje gegeven en ook hier waren ze zo onwijs dankbaar met een cadeautje. Dit was ook weer super leuk om te zien.

Nu zitten we dan weer op de kamer maaaaar, we hadden eindelijk kaas gekocht!! Heeeerlijke kaas lekker voor op brood. En wat miste ik dat zeg!
Het is ook wel goed voor mijn maag om even iets te eten wat ik thuis ook wel eens eet. Mijn maag is een beetje behoorlijk van slag.. Maar het lijkt al minder te worden gelukkig!

’s Avonds hebben we lekker een avondje rustig aan gedaan. We dachten dat we zouden gaan dansen, maar dit was toch weer niet het geval..

Dag 15 (25 oktober week 3)
Wauw we zijn hier alweer twee weken!
Stiekem gaat de tijd best wel snel ineens. Alles begint een beetje te wennen en alles gaat zijn gangetje wel ondertussen. Vandaag is wel zoals gewoonlijk bijna overal de stroom er weer af, maar dat zal vast snel wel weer terug komen zeggen ze allemaal..
Normaal was dit een keer per 3 maanden, maar nu is het ongeveer 3 keer per week.
Dus we gaan ons maar weer vermaken en hopen dat we morgen misschien weer wat kunnen gaan zien en doen!

Hans Vissenberg (Centrum Internationaal)

Wel fijn dat jullie de eerste shock hebben overleefd! :)