eline-in-ethiopie.reismee.nl

Het went!

Dag 19 (woensdag 29 oktober week 3)
Weer een dagje stage vandaag. Toen we binnen kwamen stond de tv natuurlijk weer aan.
Toen ik eenmaal op mijn plekje in de eetruimte zat kwam Tafere gezellig bij me zitten. Hij was een borduurwerkje aan het doen en zat hier helemaal in. Hij zat lekker te zingen tot zijn oog viel op de knoop op de grond.. Hij pakte de knoop op en wees bijna meteen naar zijn schouder. Hier hoorde een knoop, dat kon ik zien. Dus hebben we samen de knoop er maar op genaaid. Toen hij alleen de knoop weer door het gaatje wilde doen van zijn blouse paste dit niet.. Hij had mijn schaar al gezien en knipte met gemak het gat een stukje groter. Hij was helemaal tevreden met het resultaat. Ik zag alleen later pas dat deze knoop totaal niet paste bij de rest van de knopen die op zijn blouse zaten.. De knoop was inderdaad veel te groot. Hij had dus een knoop van een van de werkjes uit de kast op zijn blouse genaaid! xD Ach ja, niemand die er toch wat om geeft hier en hij heeft eindelijk weer een knoop op zijn schouder waar hij de hele dag nog naar gekeken heeft. Het leek wel alsof hij af en toe even moest checken of de knoop er nog wel zat.
Verder is er niet heel veel speciaals gebeurd vandaag en zijn we maar weer naar huis gegaan na de ontzettend leuke dag gisteren waren we allebei toch wel kapot. Een dagje rustig aan kan nooit kwaad! Gelukkig heb ik nog een boel leuke films op mn harde schijfje staan en heb ik zelfs mijn boek nog steeds niet uit.

Wat een heerlijk middagje was dat zeg. Lekker chill in de tuin en ik heb lekker weer even een beetje kunnen douchen en wassen, was wel weer even nodig. Nog bibberend ben ik maar weer in de zon gaan zitten en zo had ik het gelukkig niet zo mega koud als vorige keer. Tegen een uurtje of 4 hebben we nog even gezellig koffie gedronken met Aynalem en popcorn gegeten en tegen etenstijd bleek dat Aynalem echt goed ziek was. Ze loopt wel al een tijdje te hoesten enzo, maar nu lag ze er wel een beetje als een zielig vogeltje bij. Gelukkig hebben wij nergens last van.
Hoewel ik reageer wel echt mega allergisch op een soort kruid hier.. Ze zetten dit vaak neer tijdens de koffieceremonie en ze gebruiken het ook vaak om insecten uit de kamer te houden. Ik had er de vorige keer al heel erg veel last van, maar deze keer kreeg ik echt bijna geen lucht meer. Alles gaat gelukkig nu weer helemaal goed met me! Wees maar niet bang! Ze durven het ook echt niet meer neer te zetten in de kamer nu.. Wel heel lief natuurlijk, want zij maakten zich ook een beetje zorgen. Fijn die allergieën… Maar ik lig nu weer lekker veilig in mijn bedje, met heel veel frisse lucht om me heen nog maar even een aflevering Once Upon A Time te kijken.
Jullie gaan thuis natuurlijk nog lang niet slapen want het is bij jullie pas 7 uur.. Hier is het alweer 9 uur en alweer bijna tijd voor de meeste mensen hier om naar bed te gaan.
Hoewel Aynalem net toch voorbij liep en zei: We’re going out. (hoest proest) We dachten serieus even dat ze uit gingen, maar ze maakte toch een grapje gelukkig.

Slaap lekker alvast!
Nog maar een maandje!

Donderdag 30 oktober
Wauw wat een dag vandaag.
Het begon allemaal net zoals iedere dag! We moesten er weer lekker vroeg uit en gingen op weg naar de school. Op de school was het ook weer zoals elke ochtend en keken de kinderen die er al waren tv. We zijn maar meteen in de eetruimte gaan zitten en aan de slag gegaan, want van al dat gewacht word ik alleen maar moeier.
Ik begon vandaag met Ellesabet. Dit is naar mijn idee een best wel slim meisje alleen wil ze Engels leren. Haar probleem daarbij is alleen dat ze de woorden niet zo goed uit kan spreken.. Terwijl ze wel echt super graag wil.
Daarna ben ik met Tafere aan de slag gegaan met sommetjes tot de 20. Hij deed het echt super goed. Totdat een van de nanny’s kwam kijken. Hij raakte helemaal van slag door iets wat zij zei (ik heb geen enkel idee wat ze zei) en was meteen de tel kwijt. Maar ja, hoe kan ik nou zomaar een nanny weg sturen.. Ik ben maar blijven proberen en proberen en na een kwartier ging ze dan eindelijk weg en kon ik nog heel eventjes één op één met hem aan de slag.
Toen was het tea-time zoals ze het hier noemen. De kinderen krijgen dan een kopje thee (denk ik) en sinds een week ook een broodje. De school heeft een donatie gehad waardoor de kinderen nu een broodje krijgen. En na weer een hele lange tijd wachten mochten de kinderen dan eindelijk weer terug het klaslokaal in en kon ik nog heel eventjes met mijn favoriete leerling aan de slag.
Hij klaarde meteen weer helemaal op toen hij hoorde dat hij met mij mee mocht en heeft dan ook ontzettend zijn best gedaan. Hij heeft een stuk gekleurd echt zo super netjes! Dat doet een kind van zijn ‘gedragdsleeftijd’ hem echt niet na!

Nadat we op de school waren geweest, weer afscheid hadden genomen van alle kinderen, nanny’s en leerkrachten (hoewel er maar weer één leerkracht was vandaag) zijn we naar een lokaal saptentje geweest. Hier hebben we lekkere verse sapjes besteld en een taartje. Oeh wat was dit lekker! Ik had een soort donut-achtig iets met chocoladesaus. Mmmmmm!!
Hierna zijn we nog lekker even de markt op gelopen voor wat cadeautjes en dingetjes voor jullie thuis! ;)
En ja hoor de man die ons van de week de hele markt had laten zien had ons alweer gespot en hij wilde ons nog wel meer laten zien.. Wat we eigenlijk juist niet helemaal wilden, omdat we lekker overal een beetje wilde kijken en hij zo mega snel over de markt naar zijn doel liep dat we hem af en toe niet eens bij konden houden…
Dit had hij denk ik snel genoeg door en we hebben hem dan ook maar weer hartelijk bedankt voor het leuke uitje van vandaag en zijn zelf nog maar lekker even door gelopen.
Gelukkig heb ik nog allemaal leuke dingetjes mee kunnen nemen en toen we eenmaal weer terug kwamen van de markt was Aynalem nog steeds echt super ziek. Ze rende af en toe heen en weer naar de wc om over te geven en zag er echt heel slecht uit.
Voor onze eigen veiligheid en haar rust zijn we maar weer naar het hotel vertrokken. We maakten ons toch wel een beetje zorgen om haar, maar ook om onze eigen gezondheid. Om hier nou twee weken ziek op bed te liggen.. Omdat we ons een beetje zorgen maakten zijn we maar contact gaan zoeken met thuis en school, omdat we geen idee hadden wat het beste was/is.
Iedereen raadde ons eigenlijk aan om het komende weekend in een hotel door te brengen. Om Aynalem een beetje rust te geven en onszelf ook een beetje te beschermen.
Dus we hebben een hotelkamer geboekt en wilden eigenlijk naar het huis gaan om onze spullen te halen. Alleen nam onze bajaj chauffeur zijn telefoon weer eens niet op en dus hebben we een half uur ofzo zitten wachten, ons op zitten vreten om aan Aynalem te vertellen dat we dit weekend in het hotel zouden willen gaan logeren. Ook om haar te ontlasten.
Dit viel alleen niet helemaal in goede aard.. Wat ik op zich ergens ook wel kan begrijpen, maar we bedoelden het wel echt goed.
Dus na een lang gesprek zijn we dan halsoverkop vertrokken naar het Addis Amba hotel, waar ik dan ook nu alles van vandaag zit te typen.
Ik heb net wel echt heeeeeerlijk warm gedoucht!! Wat heb ik dat gemist zeg de afgelopen drie weken!
Dus hier zitten we dan.. Komend weekend op onszelf en vrij om alles te doen wat we willen.

We kunnen wel vanuit hier zaterdag naar het meer! Super leuk dus en ik hoop ook echt dat dat kan!

Reacties

Reacties

opa en oma

fijn om weer je verhaal te lezen
Goed dat je een weekend lekker in het hotel kunt relaxen.
zeker voor je eigen gezondheid.
oh ja, opa wil, dat je als het mogelijk is , wat muntgeld mee wil nemen naar Nederland. want je weet, hij verzamelt dat.
groetjes van ons XX

Hans Vissenberg

Probeer een boot te delen met anderen.... dan betaal je minder! Veel plezier.

Annemiek

Geniet er lekker van dit weekend. En vooral veel en warm douchen.

mam

geniet van de luxe! lekker veel douchen en rustig zitten op de wc, heerlijk!?! een heel fijn weekend!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!